Sterk deelnemersveld tijdens eerste toernooi in voorbereiding Enter 1

Volgende week donderdag zal de eerste selectie haar eerste wedstrijden spelen van het nieuwe seizoen. Het vlaggenschip neemt namelijk deel aan het Richard Bertelink Memorial. Het toernooi bij Bornse club NEO kent een sterk deelnemersvled met drie clubs uit de eerste klasse, drie uit de tweede klasse en Enter Vooruit uit de derde klasse. Als enige club uitkomend in de 4e klasse zal Enter dus flink aan de bak moeten.

In de poulefase treft sv Enter al twee eerste klassers. Als eerste nemen de Enternaren het op tegen Achilles ’12 uit Hengelo. Achilles heeft met Kenan Durmusoglu een nieuwe man aan het roer. De oud prof van onder andere Heracles, AZ en Cambuur komt over van competitiegenoot KHC uit Kampen. Afgelopen seizoen eindigde Achilles op een 9e plek. Dit seizoen zal Achilles zich proberen staande te houden in de sterke 1e klasse H.

Ook de tweede tegenstander in de poule komt uit in de 1e klasse H. Afgelopen seizoen wist Sparta Enschede knap kampioen te worden in de 2e klasse. Clubtopscorer allertijden Daan Akkerman had wederom een belangrijke rol in het kampioenschap van de Spartanen. Met 16 goals werd hij topscorer van de competitie. Komend seizoen neemt Tim Engbers het stokje over van trainer Joost du Gardijn. Engbers komt over van het zaterdagteam van de Hengelose club ATC ’65.

Oud-club van Engbers, ATC ’65, is de laatste tegenstander in de poule. Na een vervelend seizoen waarin de club uit Hengelo hoofdtrainer Remie zag wegvallen én het net naast promotie greep, hoopt de ploeg van hoofdtrainer Job ten Thije dit seizoen op de zaterdag wél naar een hoger niveau te kunnen. Met een selectie die over de nodige kwaliteiten beschikt én een hoofdtrainer van BVO-niveau, heeft de Hengelose ploeg in ieder geval de potentie om voor het kampioenschap te spelen in de 2e klasse I.

Kortom, wil Enter zich staande houden tegen Achilles, Sparta én ATC dan zal het van goede huizen moeten komen. Toch bleek vorig seizoen al dat Enter het op papier sterkere ploegen knap lastig kan maken. Zo wist het tijdens de vorige editie gastheer NEO op een gelijkspel te houden (1-1) en zelfs van Sparta Enschede te winnen (1-0). Hoe dan ook, de vuurdoop van nieuwe hoofdtrainer Daan Jalving zal in ieder geval een pittige zijn.