Super Zaterdag sv Enter kampioenen dag

Daniël Lohues maakte ooit de song “prachtig mooie dag” en dat was het ook voor sv Enter op zaterdag 14 mei. Een korte terugblik en de foto’s vindt u t.z.t in de fotogalerij.

We beginnen met de beker finalisten

F4 stond in de bekerfinale in Hengelo en versloeg tegenstander BWO met 3 -1. Een beker bijna zo groot als de kleinste pupil was het mooie resultaat. Ook waren er nog medailles van de KNVB en van sv Enter. Al kampioen in de najaarscompetitie en nu ook een super prestatie voor de jongens van Arno Ligtenberg, Bart Jannink en Harold van Coesant, die bij terugkomst in Enter ook nog even op  het “bordes” van de tribune gehuldigd werden.

E4 stond ook in de finale maar moest helaas net het onderspit delven tegen Luctor, maar het bereiken van de finale was al een geweldige prestatie van het team van Jeroen Rutgers en Jeroen Venneman. In het clubgebouw werd er nog even bij stil gestaan en kregen de jongens nog een waardering in de vorm van een drankje en snack.

B1, recent kampioen geworden, verloor ook op het nippertje en wel met  1 – 0 van HC ’03. Een team met een aantal dispensatie spelers en mogelijk maakte dat net het verschil. Jammer, maar toch een prachtig seizoen voor Rob Roelofs, Huub Ezendam en Kevin Asbroek.

De kampioenen

Om half 11  begin Enter D1 aan haar kampioenswedstrijd tegen Heracles D1. Ruim 200 – 250 toeschouwers waren aanwezig bij deze rechtstreekse strijd om de titel en om promotie naar de 1e klasse. En omdat die zo belangrijk is, was internationaal toparbiter Bas Nijhuis, geassisteerd door o.a. Mees ten Broeke, de leidsman in Enter. De sfeer zat er vanaf de eerste minuut al goed in door de harde muziek bij de opkomst van de beide teams en het gebruikelijke vuurwerk. Daarnaast waren er meerdere spandoeken en die hadden ook de fans van Heracles meegebracht. Na ruim 20 minuten opende Gijs van Losser de score en die stand stond bij de rust nog steeds op het score bord en dat was een terechte tussenstand. In 2e helft moest Heracles wat meer risico’s nemen en kreeg ook wat kleine mogelijkheden, maar de grotere kansen waren voor sv Enter, die deze helaas niet benutte.  In de gehele wedstrijd bleef het team  er met elkaar keihard voor werken en toen Bas Nijhuis de wedstrijd affloot, barstte het feest los. Veel vreugde(tranen), een huldiging op het bordes met schaal en medailles was nog maar het begin. In het clubgebouw werd het feest eerst voortgezet; daarna op de platte wagen door het dorp en een tuinfeest ook samen met de ouders. Een “prachtig mooie dag” die je als jeugdspeler niet gauw vergeet.

Felicitaties aan de jongens, maar heel in het bijzonder aan trainer Bert van Losser en assistente Lotte Morsink en de leiders Marco Borggreve en Erik Stegeman. Een mooi team dat de promotie oplevert naar de 1e klasse en dat is een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van onze jeugdopleiding.

Maar het feest hield niet op. Om half 3 was de aftrap van A2 tegen de directe concurrent Rohda Raalte; A2 moest winnen om kampioen te worden en bij een gelijkspel zou de titel naar Raalte gaan. A2 kwam, onder leiding van de prima fluitende Ramon Heveling, al snel op 1 – 0, maar niet veel later stond de gelijkmaker al op het bord. In de 2e helft sloeg A2 hard toe en liep uit naar 4 – 1. Ook hier veel sfeer en publiek en ook hier werd het groots gevierd. Hier bijzonder dank aan Ralf Veldkamp, Joost Roetgerink en Dion Morsink voor al het goede werk bij dit team.

Tot slot: C1 en handhaving

De promotie van B1 en D1 naar de 1e klasse zijn prachtige en belangrijke resultaten. A.s. zaterdag is er nog een belangrijke wedstrijd op ons complex.C1 speelt dan een beslissingswedstrijd tegen Heracles. Dit gaat om het behoud van een plek in de 1e klasse. De wedstrijd begint om 13.00 uur. Kom ons C1 steunen net zoals dat bij de kampioenen gebeurd is. Vanaf deze plak wensen wij C1 alvast veel succes.

Het Jeugdbestuur / TC