SV Enter 1 hervat competitie

Zondag 28 november 2021 speelde Enter 1 haar laatste competitiewedstrijd. In een matige wedstrijd werd Heeten toch met 0-3 verslagen. Er volgde een lange winterstop waarin er weinig gevoetbald en getraind kon worden.

Nu, meer dan twee maanden verder, staat dan eindelijk de eerste competitiewedstrijd weer op het programma. Aanstaande zondag ontvangt Enter middenmoter SV Zwolle.

Enter eindigde de eerste seizoenshelft op een verdienstelijke 2e plaats achter koploper Holten. Punten werden er verspeeld bij de start van de competitie tegen SDOL en twee weken later tegen Broekland. Sindsdien zijn de mannen van trainer Gerard Bos op dreef. Alle daaropvolgende competitiewedstrijden werden gewonnen en er werd een doelsaldo opgebouwd van maar liefst 39 doelpunten in de plus.

Ook na de winterstop zijn de rood-witten weer goed bezig. Afgelopen zondag werd 4e klasser KOSC met 3-0 verslagen en gisteren wist de ploeg knap te winnen van zaterdag 3e klasser Hellendoorn. In een aantrekkelijke wedstrijd waarin het tempo, vooral in de eerste helft, erg hoog lag, wisten de Enternaren aan het langste eind te trekken. Na 90 minuten stond er een 2-5 overwinning op het scorebord.

SV Enter hoopt deze goede reeks dan ook door te zetten naar aankomende zondag. Het team kan zich namelijk weinig misstappen permitteren, om concurrent Holten niet uit het zicht te raken. Daarnaast zijn Haarle en SDOL ook nog steeds in de race voor de bovenste plekken op de ranglijst. Kortom, Enter zal tot aan de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op 6 juni (!), haar beste spel moeten laten zien om alle nodige punten binnen te halen.

De voor komende zondag vastgestelde wedstrijd tegen SV Zwolle betreft een inhaalwedstrijd. Begin december kon deze wedstrijd als gevolg van corona bij de Zwollenaren tot twee keer toe geen doorgang vinden.

SV Zwolle, dat onlangs haar 600-ste lid mocht begroeten, kent in flankspeler Van der Sluis een van de gevaarlijkste spelers. De ploeg van trainer Marco Onderberg presteert tot nu toe wisselend maar zal gezien haar ambities nog een aantal plaatsen willen stijgen.

De laatste wedstrijd tussen de beide ploegen dateert van november 2019 waarin de gasten aan het langste eind trokken (1-2).

Zondag wordt op sportpark De Krompatte in Enter om 14:00 uur afgetrapt. Publiek is weer van harte welkom!!