SV Enter-kleding vindt tweede leven in Sierra Leone

Aan het einde van het afgelopen jaar ontvingen wij deze prachtige beelden uit Sierra Leone; Tientallen jonge voetbalspelers aan de andere kant van de wereld gekleed in SV Enter tenue. Via hoofdtrainer Gerard Bos draagt SV Enter bij aan het goede werk van de Wegdam Foundation, die deze actie faciliteert.

De Wegdam Foundation is een stichting die is opgericht vanuit het bedrijf Food Link uit Haaksbergen van eigenaar Brian Wegdam. De foundation richt zich op het ondersteunen van projecten die armoede tegengaan doormiddel van het leveren van goederen en bieden van financiële hulp. Zo is er inmiddels al een school gebouwd, voorzien van overtollig schoolmeubilair en ICT-apparatuur van scholen en bedrijven uit deze regio.

Bos, wonend in Haaksbergen, zet zich samen met een groep enthousiastelingen in voor de stichting en kwam met het idee om oude kleding en ballen van de club beschikbaar te stellen. Aan zo’n mooi initiatief werkt SV Enter natuurlijk graag mee. Dit doet de club samen met andere Twentse verenigingen zoals NEO, WVV ’34, HSC ’21, Hoeve Vooruit en Bentelo.

Het is mooi te zien dat de club zo bij kan dragen aan een situatie waarin kansarme kinderen een uitlaatklep hebben, waarbij ze de zware omstandigheden even kunnen vergeten. Lees hier meer over het fantastische werk van de stichting https://www.wegdamfoundation.com.