SV Enter maakt zich op voor nieuwe uitwedstrijd

Na de 0-3 overwinning in en tegen Lettele afgelopen zondag, maakt Enter zich opnieuw op voor een nieuwe lastige uitwedstrijd. De Enternaren reizen af naar middenmoter SV Nieuw Heeten. De laatste ontmoeting tussen beide ploegen in het seizoen 2018/2019 eindigde in een 2-4 overwinning voor de Enternaren.

SV Nieuw Heeten blijkt een stugge tegenstander te zijn voor ploegen die meedraaien in de bovenste regionen. De ploeg van trainer Metin Gungul maakte het subtoppers als SDOL (3-2 v), Haarle (1-0 v) en Heeten (1-1) eerder al lastig en tegen kampioenskandidaat Holten werd verdienstelijk gelijk gespeeld (1–1). Met Indy Grulleman en Juul Kruiper beschikt Nieuw Heeten ook nog eens over spelers met scorend vermogen. Alle reden voor Enter om ook deze zondag haar borst nat te maken.

Zelf beschikt Enter natuurlijk ook over een aantal spelers met het nodige scorend vermogen (met als kers op de taart topscorer van Twente Tim van Otten). Deze vele doelpunten overschaduwen vaak het goede werk van onder andere het verdedigend werk van de rood-witten. Zo vormt de multifunctioneel inzetbare Arno Slagers door het vertrek van de ervaren John Lubbers samen met aanvoerder Rick Kamphuis dit seizoen het nieuwe centrale verdedigingsduo. Beiden vormen vaak een rots in de branding voor het aanvallend spelende elftal van trainer Gerard Bos. In 11 wedstrijden werd dan ook al 6 keer ‘de 0’ gehouden.

Enter zal tegen Nieuw Heeten geen punten willen verspelen om de hoge klassering in stand te houden. Nieuw Heeten daarentegen zal zich willen revancheren voor de nederlaag van afgelopen zondag tegen Sportlust Vroomshoop (3-1), nadat de drie daaraan voorafgaande wedstrijden in winst werden omgezet. Beide ploegen zullen dus vol overgave aan deze wedstrijd beginnen en proberen de drie punten binnen te halen.

Goede berichten zijn er te melden uit de ziekenboeg van sv Enter. Justin Alink, Nick Derksen en Bent Wolters hebben afgelopen dinsdag de training weer (lichtjes) hervat als gevolg waarvan de selectie qua aantal weer volledig op sterkte is.
Zondag wordt er zoals gewoonlijk om 14:00 uur voor het eerst afgetrapt. Dit onder begeleiding van scheidsrechter Langendonk op Sportpark de Belte in Nieuw Heeten.

Gelijk aan de wedstrijd in Lettele wordt weer een grote schare supporters uit Enter in Nieuw Heeten verwacht. Een ondersteuning die door de spelers en begeleiding van de hoofdmacht zeer wordt gewaardeerd.