SV Enter O21 plaatst zich voor finaledag Beltona beloftencompetitie na overtuigende overwinning op Victoria ’28 O21

De beloften van onze vereniging hebben zich gisteravond weten te plaatsen voor de finaledag van de Beltona beloftencompetitie. Deze mooie prestatie werd bewerkstelligt door maar liefst met 0-8(!) te winnen van directe concurrent Victoria ’28 O21. Mede door een tactisch meesterplan van trainer Patrick Rensen liet Enter O21 weinig heel van de Enschedese tegenstander.

In de eerste helft leek het er nog niet naar dat Enter deze beslissende wedstrijd zo makkelijk naar zich toe zou trekken. Zowel de thuis- als de uitploeg zakten in, waardoor voetballen over de grond knap lastig was voor beide teams. De meeste kansen werden dan ook gecreëerd doormiddel van lange ballen die achter de defensie van de tegenstander werden gelegd. Het was Enter die de grootste kansen kreeg, maar deze in het eerste half uur niet wist te benutten.

Dan, in de 30e minuut, weet Enter voor het eerst het doel te treffen. Mees ten Broeke weet vanuit het middenveld Jorn Hodes één op één met de keeper te zetten. Hodes blijft rustig en rondt koeltjes af. Een welkome opsteker voor de rood-witten, die na deze treffer niks meer weggeven de eerste helft. Goed gevoetbald wordt er echter ook niet. Enter kiest te snel voor een dieptebal, waardoor er wel erg veel balverlies geleden wordt. Beide ploegen zoeken zo in de rust de kleedkamer op met een 0-1 stand.

Na de thee lukt werkelijk alles bij de ploeg van trainers Patrick Rensen en Marcel Gierkink. Na het fluitsignaal is het Gijs van Losser die in de 46e minuut de 0-2 op het scorebord zet. Direct daarna in de 47e minuut een mooie aanval van achteruit met enkele mooie combinaties. Vandaaruit wordt vanaf de linkerflank spits Tim van Otten in stelling gebracht die schitterend afrondt door de bal achter zijn standbeen met de hak de verre hoek in weet te tikken. Na deze treffer is het hek van de dam, al snel na de 0-3 worden ook de 4, 5, 6, 7 en 0-8 binnengeschoten. Doelpuntenmakers zijn Gijs van Losser, Joost Olthof (2x), Wout Brinks en Jorn Hodes.

Uiteindelijk eindigt de wedstrijd dus in een 0-8 overwinning voor de Enternaren. Een dik verdiende overwinning die zeker gezien de tweede helft zelfs in dubbele cijfers had kunnen eindigen. Door deze mooie overwinning plaatst SV Enter zich voor de finaledag van de Beltona beloftencompetitie op zaterdag 17 juni. Deze finaledag kenmerkt zich door haar sterke deelnemersveld met clubs als HHC Hardenberg, DETO Vriezenveen, Quick ’20 en andere gerenommeerde amateurverenigingen.

Een mooie gelegenheid dus voor ons eigen opgeleide jeugd zich te meten met de top van het Overijsselse jeugdamateurvoetbal. Zaterdag 17 juni reizen Rensen en Gierkink dus met hun ploeg af naar Sparta Enschede om het op te nemen tegen de 16 beste beloftenploegen van Overijssel. Zet deze zomerse zaterdag alvast in uw agenda en steun onze jongens in hun strijd om de Beltona-beker!