Verslagen

SV Enter onderuit in Luttenberg

Het is Enter niet gelukt zich te revancheren na de nederlaag op concurrent Luctor afgelopen week. De Enternaren liepen zich deze zondag stuk op de blauwe muur van SDOL-verdedigers en kwamen in het laatste kwartier zelfs op achterstand. Ondanks het vele balbezit lukte het niet deze achterstand nog om te buigen. Een teleurstellende nederlaag waardoor sv Enter een pas op de plaats moet nemen in de strijd om de titel in de 4e klasse A.

De wedstrijd op sportpark de Achterberg begint rommelig. Beide ploegen weten de bal niet lang in de ploeg te houden en grote mogelijkheden blijven daardoor uit. Na een kwartier neemt Enter het initiatief en weet met regelmatig onder de druk van SDOL uit te voetballen. Tot aan de zestien meter van de gastheren weet Enter te domineren, maar in en rondom het strafschopgebied van SDOL lukt het de gasten niet tot grote kansen te komen. Enkele afstandsschoten en dribbels vanaf de flank zorgen voor wat dreiging, maar doelpogingen zijn er niet. Tot dat in de 40e minuut Bas van Otten heel dicht bij de 0-1 is wanneer hij vanuit een vrije trap de bal op zijn hoofd krijgt en richting goal kopt. Helaas voor Enter weet keeper Rens Sibelt de kopbal onschadelijk te maken en zoeken beide ploegen met een 0-0 ruststand de kleedkamer op.

Na rust lukt het SDOL in eerste instantie beter druk te krijgen op de opbouw van de Enternaren. Toch is het wederom Enter dat het meeste balbezit heeft en in de 65e minuut ook weet te scoren. Na wederom in de buurt van het Luttenbergse doelgebied te zijn gekomen valt de bal nu voor de voeten van Nick Derksen. Die bedenkt zich niet en schiet de bal keihard op goal. Waarschijnlijk door de vele spelers voor de goal ziet keeper Sibelt de bal pas op het laatst en kan hij geen redding brengen op het schot van Derksen. Stand 0-1.

Lang kan Enter niet genieten van de voorsprong, want twee minuten na de 0-1 komt SDOL alweer op gelijke hoogte. Na een knappe pass van Raoul Lammers begint clubtopscorer Hielke Ramaaker aan een rush en rondt ook nog eens goed af. De snelle gelijkmaker is een domper voor de gasten, die nu wederom op zoek moeten naar de voorsprong. Trainer Jalving grijpt in en brengt met Luc Render en Daan Roetgering verse krachten in de aanval. Na de gelijkmaker blijft het spelbeeld hetzelfde, maar is Enter wederom niet in staat om echt tot kansen te komen. Goed verdedigend werk van SDOL en slordigheden aan de kant van Enter zijn hier de grootste oorzaken van.

Met nog ongeveer een kwartier te spelen komt SDOL op een voorsprong. De tweede doelpoging van de gastheren is wederom raak. Na een korte corner brengt Luuk Vrielink de bal in de zestien meter. Sem Alferink kopt goed door waardoor Joep Jansen Holleboom de bal vlak voor de lijn binnen kan werken. In de slotfase is Enter niet bij machte de achterstand nog om te buigen. Een schot uit de tweede lijn van Rick Kamphuis wordt nog knap gekeerd door doelman Sibelt, maar verder weet de defensie van SDOL zich goed staande te houden. Na bijna 100 minuten voetbal fluit arbiter Sehovic voor het einde van de wedstrijd. Enter laat drie kostbare punten liggen in Luttenberg.

Opstelling: Mike Brinks, Job Kuipers, Arno Slagers, Rick Kamphuis, Bas van Otten (’83 Remon Oremus), Nick Derksen, Mees ten Broeke, Thomas Roetgering, Joost Olthof (’65 Daan Roetgering), Jorn Hodes (’60 Luc Render), Tim van Otten