SV Enter ontvangt WVV ‘34

Zondag staat voor SV Enter dan toch echt de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar op het programma. De Enternaren dachten de prima eerste seizoenshelft afgelopen zondag al goed af te sluiten met een 5-1 overwinning op VV Reünie. Toch werd op de valreep nog een laatste oefenwedstrijd ingepland. Tegenstander is de sterke 3e klasser WVV ’34 uit Hengevelde.

WVV komt uit in de 3e klasse A en staat op de  3e plek achter koplopers Avanti Wilskracht en De Tukkers. Aanvankelijk begonnen de Wegdammers moeizaam aan het seizoen. In de eerste drie competitiewedstrijden werden slechts twee punten behaald met een nederlaag tegen DSVD en gelijke spelen tegen TVO Beckum en Luctor et Emergo. Vanaf dat moment is de club uit Hengevelde echter niet meer te stoppen. In de competitie werd alleen nog maar gewonnen en in de beker schakelde de ploeg van trainer Roy Workel zelfs NEO, koploper in de tweede klasse J, uit. Kortom, WVV is de laatste weken lastig te stoppen.

SV Enter nam het in de voorbereiding op het huidig seizoen in een uitwedstrijd ook al op tegen WVV ’34. In een van Enterzijde moeizame wedstrijd waarin WVV duidelijk de overhand had, wisten de Enternaren in de slotfase de schade te beperken. Mede door doelpunten van Tim van Otten en Nieck Slaghekke eindigde de wedstrijd maar in een nipte overwinning voor de thuisploeg (3-2).

Zondag zal moeten blijken of de Enternaren de eerste seizoenshelft progressie hebben geboekt en de mannen uit Hengevelde meer weerstand kunnen bieden dan in het begin van het seizoen. Voor SV Enter is het dus een mooie uitdaging waarin het zich kan meten aan een topderdeklasser. Daarnaast biedt het trainer Gerard Bos weer eens de kans om, gelijk aan de wedstrijd tegen Reünie jeugdspelers minuten te geven en eventueel spelers eens op een andere positie uit te proberen.

Ook voor supporters van beide ploegen is deze oefenwedstrijd te bezichtigen. Weliswaar niet langs de lijn, maar SV Enter zal zorgen voor een livestream op haar Youtube-kanaal.
Om 11:30 uur zal er voor het eerst op sportpark Krompatte worden afgetrapt.