SV Enter teams sluiten het seizoen af en afscheid hoofdtrainer Bos

Het was een mooie zondag op sportpark de Krompatte. Verschillende teams speelden hun laatste wedstrijd van het seizoen en sloten gezamenlijk af op het terras van sportpark Krompatte. Voor ons vrouwenteam was de laatste wedstrijd een speciale. Door een overwinning op Twenthe Goor werden zij kampioen en daardoor feestelijk onthaalt bij terugkomst op de Krompatte. Daarnaast werd er stil gestaan bij het vertrek van Gerard Bos. De oefenmeester verlaat sv Enter na drie jaar hoofdtrainer te zijn geweest bij de A-selectie. Door al deze festiviteiten was het een gezellige middag op sportpark Krompatte.

Vroeg op de ochtend speelden Enter 2 en Enter 6 thuis op de Krompatte. Het tweede elftal won overtuigend van Twenthe Goor (3-1) en door het verlies van koploper Lemelerveld is er daardoor zelfs nog kans op een kampioenschap. De einduitslag bij Enter 6 was wat minder rooskleurig (0-8), maar dat mocht de pret niet drukken. Traditiegetrouw speelden de mannen van trainer Henk Schrooten in een ‘fantasieopstelling’ en in de rust werd er genoten van het vlees dat op de barbecue naast het veld werd bereid. De bijzondere opstelling en de taferelen langs de lijn zorgde voor de nodige hilariteit en vrolijke gezichten.

Op hetzelfde tijdstip zag Enter Vrouwen 1 bij Hector directe concurrent SDC het kampioenschap verspelen. Doordat de dames van Hector met 2-1 wonnen van SDC, kon Enter met een overwinning op Twenthe Goor diezelfde middag het kampioenschap binnen halen. De Enterse dames wonnen overtuigend met 0-6 van Twenthe, waardoor zij zichzelf gelijk in het eerste jaar kampioen kroonden van de 5e klasse. Bij terugkomst op de Krompatte was er een feestelijk onthaal voor Enter Vrouwen 1. Ouders, supporters en andere sv Enter teams stonden klaar en zongen de kersverse kampioenen toe.

Ook voor Enter 1 stond afgelopen zondag de laatste competitiewedstrijd op het programma. Ondanks dat er voor de Enternaren niks meer op het spel stond, waren zij gebrand om te winnen. Met name om de vertrekkende Gerard Bos een waardig afscheid te bezorgen. In een wedstrijd waarin tegenstander sv De Lutte het betere van het spel had, maar Enter effectiever was in de afronding, werd er met 1-3 gewonnen. Met de drie punten op zak kon trainer Gerard Bos extra genieten van de mooie woorden die er werden gesproken door aanvoerder Rick Kamphuis, voorzitter Jos van Otten en stafleden Erwin Geels en Jeroen van Otten. Ten slotte was er als kers op de taart nog een speciale toedracht van de vaste vrouwelijke supporters van ons vlaggenschip aan Gerard.