Verslagen

SV Enter wint moeizaam, maar verdiend van BVV Borne

In de eerste competitiewedstrijd na de winterstop wist SV Enter moeizaam met 3-2 van Borne te winnen. Na een hele vroege tegentreffer wisten de manschappen van Daan Jalving rond het halfuur de voorsprong te pakken, maar kreeg het voor rust een tweede tegenslag. De overwinning trok Enter pas in de slotfase naar zich toe.

Een druk Sportpark de Krompatte als meer mensen de weg hadden gevonden naar de plaatselijke SV. De toeschouwers kregen een wedstrijd voorgeschoteld waar bijna alles in zat wat een voetbalwedstrijd zou moeten bieden: strijd, doelpunten, felle duels en een rollercoaster aan emoties. Een snijdende zuidwestenwind waaide over de Krompatte waardoor beide teams zich moesten aanpassen. Het gewone aanvalsspel kon zijn doorgang niet altijd vinden, want hoge ballen kwamen vaak niet op het gewenste eindstation.

In de eerste minuut werd de toon gezet waarbij een verre ingooi van Wesley Assink, Twan Polman in de zestien bereikt die niet twijfelt en de bovenhoek weet te vinden. SV Enter is de tegenslag echter snel te boven, wanneer een ouderwets één-tweetje van Remon Oremus en Thomas Roetgering zijn doorgang vindt aan de rechterzijde van het speelveld. De voorzet van Remon Oremus belandt voor de voeten van Tim van Otten die in de korte hoek raak schiet.

SV Enter heeft hierna veelal de bal, waarbij Borne loert op de omschakeling met een aantal snelle aanvallers en diepgaande middenvelders. Het spel van Enter is te slordig, waardoor de situatie van omschakelen zich vaak voordoet. Een volley van Bent Wolters is het grootste wapenfeit na een voorzet van Brent Geels. Mees Ten Broeke komt in botsing met een speler van Borne en moet niet veel later vervangen worden, de jeugdige Daan Roetgering uit onder 17 komt voor hem in de plaats. Eerst wordt na 32 minuten de ban gebroken. Een goede aanval van rechts naar links komt uiteindelijk voor de voeten van Thomas Roetgering die in de lange hoek raak schiet. Echter volgt vrij snel weer de 2-2 uit een schermutseling in de tegenaanval en met deze stand gaan de beide equipes ook rusten.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld alleen heeft Enter deze keer de wind mee richting de kantine. De grootste kans is voor Bas van Otten, na een één-tweetje met Daan Roetgering, kapt van Otten zijn directe tegenstander uit en schiet de bal kort langs de verkeerde kant van de paal. De verlossing valt uiteindelijk als Daan Roetgering met een schitterende voorzet Bent Wolters bereikt die hem knap tegendraads binnenkopt. De grensrechter vlagt nog wel voor buitenspel, maar hier gaat de scheidsrechter niet in mee. Achteraf, na het zien van de beelden, blijkt dit de enige juiste beslissing. 3-2 voor Enter.

SV Enter probeert daarna door te drukken en Borne van zich af te schudden. Joost Olthof passeert zijn directe tegenstander op rechts, waarbij hij vervolgens het kunstmatige gras mag kussen, penalty. Thomas Roetgerink pakte zijn revolver uit zijn achterzak om de gegeven strafschop binnen te schieten, alleen zag hij zijn kogel uiteen spatten op de doelman van Borne. Vervolgens lijkt Thomas de bal alsnog eenvoudig binnen te kunnen schieten, maar wordt onreglementair in de netten geduwd. De scheidsrechter ziet hier echter geen tweede strafschop in. Ook Tim van Otten wordt op links gevloerd, maar ook hier wuift de scheidsrechter dit weg. Tussentijds krijgt Borne een aantal gele kaarten wegens commentaar op de leiding. Hierbij zit ook een dubbele gele prent, waardoor de rechtsback van Borne vroegtijdig mag douchen. Uiteindelijk fluit de leidinggevende na bijna 100 minuten voetballen voor het laatste fluitsignaal.

Ondanks de spanning gedurende de hele wedstrijd lieten de spelers geen cadeautjes achter op de Krompatte en bleven de drie punten in Enter, waardoor SV Enter nog volop mee doet in de strijd om het kampioenschap in de vierde klasse A. De rood-witten trekken hiermee de positieve lijn van voor de winterstop door. Alleen UD Weerselo heeft een puntje meer na 11 wedstrijden en staat op 23 punten.

Volgende week speelt SV Enter een uitwedstrijd in Holten, een bekende tegenstander van Enter en van Daan Jalving. Holten bezet een 4e plek 19 punten uit 11 wedstrijden, dus dit belooft een spannende wedstrijd te worden bovenin de vierde klasse A. We hopen dat onze supporters de weg weer weten te vinden naar Sportpark Meermanskamp, waar twee jaar gelden reclame voor het amateurvoetbal werd gemaakt met veel publiek, sfeer en gezelligheid.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Arno Slagers, Rick Kamphuis, Bas van Otten, Nick Derksen, Bent Wolters, Mees ten Broeke (‘38 Daan Roetgering), Remon Oremus (’65 Joost Olthof), Thomas Roetgering, Tim van Otten