SV Enter wint oefenduel van SV Vasse

De hoofdmacht van SV Enter is de voorbereiding op de tweede seizoenshelft prima begonnen. Nadat afgelopen dinsdag de eerste training was afgewerkt, stond donderdag de eerste oefenwedstrijd gepland. Tegen SV Vasse, subtopper in de derde klas, wisten de Enternaren de wedstrijd winnend af te sluiten. Na een 1-1 ruststand werd het uiteindelijk 2-1 op de Krompatte, de thuishaven van Enter.

Zonder de nog geblesseerden Collin Oremus en Jorn Hodes, namen de gastheren het initiatief vanaf de aftrap in handen. Dit leidde binnen een paar minuten tot twee grote kansen die echter niet werden benut. De fysiek sterke Vassernaren loerden op de counter maar in tegenstelling tot de eerder dit seizoen gespeelde bekerwedstrijd in Vasse (een geflatteerde 6-2 nederlaag voor Enter) had Enter de zaakjes verdedigend goed voor elkaar en gaf het weinig tot niets weg.

Het vele balbezit resulteerde binnen 10 minuten spelen al tot een verdiende voorsprong. De inzet van spits Tim van Otten werd nog door de doelman van de gasten gepareerd maar het was de goed doorgelopen Mees ten Broeke die de afgeslagen bal beheerst binnen schoot. Een klein dompertje was de gelijkmaker die vlak daarop volgde. Een onoplettendheid bij Enter aan de linkerkant werd gelijk afgestraft.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Enter met verreweg het meeste balbezit en met bij vlagen zeer acceptabel veldspel. Ook nu kwamen de kansen waarvan Tim van Otten er uiteindelijk een benutte.

Een nuttig begin van de aanloop naar de start van de tweede competitiehelft dus voor de Enternaren. Komende zaterdag 14 januari staat de tweede oefenwedstrijd op het programma. Het sterke SV Losser, nog ongeslagen in de vierde klas zaterdag, komt naar Enter. Opnieuw een mooie krachtmeting. Aanvang 17.00 uur.