SV Enter zondag om 13:00 uur tegen DAVO.

Super Sunday eindigde afgelopen weekend in mineur voor de Enternaren. Op sportpark de Krompatte verloor Enter namelijk van concurrent Holten en dat was een hard gelag voor de SV en iedereen die de club een warm hard toedraagt. Echter weet iedereen ook dat er nog niks verspeeld is en dus de achtervolging direct moet worden ingezet. Dat doet de ploeg deze zondag tegen middenmoter DAVO.

DAVO is prima uit de winterstop gekomen. Zo werd er in zes wedstrijden alleen van Nieuw Heeten verloren. Afgelopen donderdag wisten de Deventenaren een verdienstelijk gelijkspel te behalen tegen subtopper Heeten. Dat deed de ploeg van trainer Resit Schuurman eerder ook tegen het hooggeplaatste sv Haarle.

Enter verloor dus haar laatste competitiewedstrijd van concurrent Holten in een enerverende pot voetbal. In de eerste helft was de thuisploeg de betere ploeg en creëerde ook vijf 100% kansen. Paal en lat voorkwamen een grote voorsprong voor de thuisploeg. Holten putte hoop uit deze meevaller en wist na rust na twee zondagsschoten de wedstrijd te kantelen. Vanaf dat moment was het gedaan bij de rood-witten en wist Holten de wedstrijd om te buigen naar een 1-3 eindstand.

Drie punten dit weekend zijn dus nodig om niet verder achter te raken op koploper Holten. Eerder in het seizoen wist Enter de thuiswedstrijd tegen een gehavend DAVO met 6-0 te winnen, waarvan alle doelpunten pas in de tweede helft werden gemaakt. Zondag wordt er eenmalig om 13:00 uur afgetrapt. Dit in verband met verschillende acties die de thuisploeg organiseert voor de schrijnende situatie in Oekraïne.

Het bestuur van DAVO over de actiedag: “Zondag 20 maart zamelen we geld in voor Oekraïne. Wij willen aan iedere bezoeker vragen om een entree te betalen van 3 euro. Deze entree, samen met 50% van de baropbrengst en de totale opbrengst van de verloting schenken wij aan giro 555 voor Oekraïne. Wij hebben in de buurt ook een AZC (Schalkhaar) waar de Oekraïense vluchtelingen, vrouwen en kinderen worden opgevangen. We bieden deze kinderen gratis sporten en kleding aan. Komende zondagmiddag 20 maart tussen 16.00 en 19.00 treden (na de wedstrijd) wat Deventer artiesten op. We hebben springkussens voor de kleintjes. De jeugdafdeling wil ook een wedstrijd inplannen. Kortom we hopen er een fijne familie dag van te maken en tevens iets bij te mogen dragen in het leed van deze mensen.”
Een heel mooi initiatief.