Een thema avond voor de assistent scheidsrechter

Binnen een vereniging wordt veel aandacht geschonken aan leiders, trainers, voetballers en scheidsrechters. De assistent scheidsrechter (voorheen grensrechter) krijgt minder aandacht, dat is niet altijd terecht en dat zal gaan veranderen.

Met alle respect zijn er veel assistent scheidsrechters die voor het eerst of een aantal malen een vlag in de hand houden, maar eigenlijk niet volledig op de hoogte zijn hoe zij nu het beste kunnen fungeren als assistent scheidsrechter. Dat is geen verwijt maar de realiteit omdat zij binnen de club voor de leeuwen worden gegooid en de verantwoordelijkheid nemen om deze taak op zich te nemen. Alleen maar hulde voor deze mensen dus. Het woord zegt het al “Assistent scheidsrechter”. Je heb een samenwerking met de scheidsrechter en probeert dat zo optimaal en eerlijk mogelijk uit te voeren.

Vanuit de scheidsrechterscommissie van Sv Enter willen we een thema avond organiseren die volledig in het teken staat van degene die assisteren of gaan assisteren bij wedstrijden en daar meer van willen weten.

In het kader van de samenwerking op het gebied van arbitrage willen we deze avond combineren met assistent scheidsrechters van vv Enter Vooruit.
Er staat nog geen definitieve datum vast, maar een voorstel bij de KNVB is ingediend voor woensdagavond 18 januari om 19.30 uur.

Bij Enter Vooruit hebben zich al 15 personen ingeschreven.

Mochten er nog meer mensen zijn die het wel zinvol vinden om deze interessante avond te gaan bijwonen stuur dan een reactie naar mij toe en je hoort z.s.m. van mij.

Met sportieve groeten,

Jan van Otten