Topper op de Krompatte zondag

Zondag staat de eerste ontmoeting tussen de twee favorieten voor de titel op het programma. SV Enter ontvangt concurrent Holten op Sportpark de Krompatte. Beide ploegen staan voorafgaand aan de wedstrijd op een gelijk aantal punten. Enter verspeelde eerder punten tegen SDOL (1-1) en Broekland (2-4), Holten deed dat tegen Nieuw Heeten (1-1) en Heeten (0-1). Verder wonnen beide ploegen alle andere 10 wedstrijden.

Holten beschikt al enkele jaren over een sterk elftal dat meedraait in de bovenste regionen van de 4e klasse G. Sinds dit seizoen staat Richard Smit aan het roer bij de Holtenaren en ook met succes. VV Holten staat, samen met Enter, bovenaan de ranglijst. Opvallend is het geringe aantal tegendoelpunten dat de ploeg krijgt (5). En ook afgelopen zondag tegen Sportlust Vroomshoop werd weer eens ‘de nul’ gehouden. De tegenstander waar Enter het zo moeilijk mee had en maar liefst vier tegendoelpunten tegen moest incasseren, werd het scoren onthouden. Echter hadden ook de Holtenaren het zeker niet makkelijk tegen Vroomshoop. Uit het wedstrijdverslag blijkt dat Sportlust de nodige kansen heeft gekregen op een beter resultaat. Toch was het Holten dat in de tweede helft de wedstrijd naar zich toe trok door tweemaal te scoren. Eindstand 2-0 in het voordeel van Holten.

Voor SV Enter leek het afgelopen zondag ook uit te draaien op een lastige middag in en tegen Nieuw Heeten. De gastheren begonnen de wedstrijd fel en lieten de ploeg van trainer Gerard Bos amper aan voetballen toekomen. Toch was het SV Enter dat voor rust twee doelpunten wist te maken. Het vertrouwen leek daardoor een beetje weg bij Nieuw Heeten en na de rust dicteerde een sterk SV Enter het spel. Uiteindelijk werd het 0-5 voor de Enternaren en daarmee kenden beide ploegen van vandaag een prima voorbereiding op de topper die dadelijk op het programma staat. Doelpuntenmakers voor Enter waren Bas en Tim van Otten, Sjoerd Grobbink, Brent en Mart Geels. Voor Enter maakte de 16-jarige Thomas Roetgering zijn competitiedebuut voor de hoofdmacht.

Dit weekend kan trainer Bos beschikken over een nagenoeg fitte selectie. Het zijn alleen Tim en Nieck Slaghekke die de wedstrijd naar alle waarschijnlijkheid moeten laten schieten vanwege blessures. Verder zijn alle spelers inzetbaar. Zo sluiten ook Nick Derksen (ingevallen tegen Nieuw Heeten), Bent Wolters en Justin Alink weer aan.

Aan de kant van Holten is er aandacht voor teruggekeerde spits Bas Tuitert. Voor lange tijd kampte de meest ervaren goaltjesdief met rugklachten, maar sinds de winterstop is de aanvaller er weer bij. Zo wist de spits twee weken geleden tegen vv Hoonhorst gelijk een hattrick te maken. Holten beschikt daarnaast over een sterke verdediging, gezien het aantal geïncasseerde doelpunten.

Het belooft zondagmiddag in ieder geval een spannend duel te worden tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. Enter hoopt de punten op de Krompatte te houden en zo een klein gat te slaan met haar directe concurrent. Met de steun van de supporters die ook in Nieuw Heeten weer in grote getale aanwezig waren, zal Enter er alles aan doen de prima serie door te trekken.