SV Enter verduurzaamt !

Twee jaar geleden is SV Enter begonnen met het verduurzamen van de clubaccomodatie.

In 2021 zijn 86 PV panelen op het dak van de kantine geplaatst, waardoor nu bijna energie neutraal zijn wat betreft ons eigen stroomverbruik.

Door de verhoogde gaskosten hebben wij afgelopen najaar besloten om nog meer te investeren in het verduurzamen van onze accommodatie.

Inmiddels hebben wij alle spouwmuren van de kantine, de keuken, de bestuurskamer en de toiletten laten na-isoleren door onze sponsor IsolatieDeal.

Ook hebben wij onze gasgeiser vervangen door een elektrische close-in boiler en hebben kunnen wij onze thermostaten op afstand bedienen waardoor wij de temperatuur van de verwarmde ruimtes in de gaten kunnen houden en desnoods kunnen verlagen. Deze werkzaamheden zijn verricht door onze sponsor Installatiebedrijf Heering – Maassen van de Brink.

Tenslotte heeft onze sponsor de Twentse Glasgroep, samen met onze klussenploeg, vorige week alle ruiten van onze kantine vervangen door hoog rendement HR++ beglazing.

Hierdoor hopen wij, samen met het verstandig gebruik van de verwarming en warm water door onze leden, dat het gasverbruik de komende tijd aanzienlijk zal verminderen.