Van het bestuur – Corona – Update (nr. 18)

Beste leden, trainers, vrijwilligers, ouders / verzorgers en sponsoren van sv Enter,

Mogelijk via hebben jullie er via andere media al wat van gehoord, op zondag 27 december wordt er een online Kerstbazaar georganiseerd door sv Enter. Het belooft een hele gevarieerde en gezellige middag te worden. De komende week volgt er aanvullende informatie, bijvoorbeeld hoe de teams zich kunnen aanmelden. Volg de verdere berichtgeving en we hopen de deelname van de in het voorjaar georganiseerde KantineQuiz te overtreffen.

Zoals de KNVB het omschreef, de versoepelingen die op 18 november jl. van kracht zijn geworden brengen ons van niets naar bijna niets. We mogen met senioren nu weer in viertallen trainen, dit is ook direct weer opgepakt door de eerste en tweede selectie onder verantwoordelijkheid van Gerard Bos en Gijs Noltes.

De jeugd mag zonder beperkingen trainen en onderling oefenwedstrijden spelen, echter tegen andere verenigingen (oefen)wedstrijden spelen is nog niet toegestaan. We roepen trainers en leiders ook langs deze weg op om zo veel mogelijk activiteiten te organiseren voor de jeugd, uiteraard binnen de nu van toepassing zijnde regels. Sporten is gezond en verhoogt je weerstand, ook dit is belangrijk in de strijd tegen het Coronavirus.

Wanneer verdere versoepelingen het weer mogelijk maken om wedstrijden te spelen is vooralsnog onduidelijk. Er wordt gesproken over half januari. Maar zekerheid hierover is er allerminst.

Er is ook nieuws te melden van de Technische Commissie en het Bestuur, het contract met hoofdtrainer Gerard Bos is afgelopen week met 1 jaar verlengd. Onderstaand de tekst van het uitgebrachte persbericht.

sv Enter verlengt contract met hoofdtrainer Bos

Het bestuur en de Technische Commissie van sv Enter zijn verheugd te kunnen melden dat het contract met hoofdtrainer Gerard Bos met een jaar verlengd wordt.
Gerard Bos is afgelopen zomer nieuw aangetreden bij sv Enter en zal dus ook in het seizoen 2021-2022 de Enterse formatie van oefenstof voorzien.
Vanwege de Coronabeperkingen zijn er tot nu toe slechts 4 competitieduels afgewerkt door sv Enter onder leiding van Gerard Bos.

Alle 4 wedstrijden werden in winst omgezet en ook in het bekertoernooi werden goede resultaten behaald.

sv Enter staat in de 4e klasse G op de 2e plek achter vv Holten. Ook Holten wist alle duels te winnen en beschikt over een beter doelsaldo.

De samenwerking tussen trainer en vereniging bevalt over en weer uitstekend, reden om nu al tot contractverlenging over te gaan.

We wensen Gerard, zijn staf en de spelersgroep alle succes toe bij het verdere verloop van de competitie in 2021.

De Technische Commissie gaat in de komende weken verdere gesprekken aan met de trainers om terug te blikken op het seizoen tot nu toe, maar vooral ook om al vooruit te kijken naar volgend seizoen.

Onderstaand zijn de belangrijkste zaken nog even op een rijtje gezet:

• er worden de komende weken nog geen (competitie)wedstrijden gespeeld
  • jeugd tot en met 18 jaar hoeft tijdens het voetballen onderling geen 1,5 meter afstand te houden
  • alle trainingen van de jeugdteams kunnen op de gebruikelijke wijze doorgaan
  • er mogen geen oefenwedstrijden gespeeld worden tegen andere verenigingen, onderlinge oefenwedstrijden mogen wel
  • trainen voor volwassenen is alleen toegestaan met inachtneming van de 1,5 meter, maximaal 4 personen mogen samen trainen, er mogen meer groepjes naast elkaar trainen zolang er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes en zij niet mengen
  • de kleedkamers en douches zijn dicht
  • er zijn geen toeschouwers welkom op het sportpark, dit geldt zowel voor de trainingen als ook voor de onderlinge oefenwedstrijden
  • de kantine is en blijft gesloten

De maatregelen zijn er voor de gezondheid van alle leden, trainers, vrijwilligers en ouders/verzorgers en uiteindelijk voor de gehele (lokale) maatschappij. We vragen jullie je eraan te houden!

Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

Het bestuur van sv Enter.