Van het bestuur – Update Coronacrisis

Beste leden van sv Enter,

Het is vandaag 10 dagen geleden dat we op de hoogte gesteld werden van het stilleggen van het amateurvoetbal door de heersende Coronacrisis.
Nog diezelfde donderdagavond werden ook alle trainingen afgelast en was ons mooie sportpark Krompatte ‘verboden terrein’.
In de eerste dagen was dit, heel begrijpelijk overigens, best lastig voor onze jeugd.
Veel jeugdleden kwamen toch nog naar Krompatte om een balletje te trappen, maar na een paar dagen was het besef ook bij onze jeugd ingedaald.
Het verbod wordt nu keurig nageleefd. Veel dank hiervoor, we zullen dit nog een tijdje moeten volhouden.

Het betekent overigens niet dat er helemaal niets gebeurt op ons sportpark.
Zo zijn we bezig met het vervangen van de geluidsinstallatie op ons sportpark.
Met de nieuwe installatie hebben we bereik over alle velden op ons sportpark, bij toekomstige toernooien is het dan niet langer nodig om geluidsapparatuur in te huren.

Zoals jullie weten waren we volop bezig met de voorbereidingen van een prachtig toernooi voor betaald voetbal organisaties.
Helaas kan dit toernooi voor JO12 in het paasweekend niet plaatsvinden, op dit moment kijken we naar alternatieven later dit jaar.

Traditioneel houden we de Algemene LedenVergadering (ALV) op witte donderdag, dit jaar 9 april.
Ook de ALV zullen we moeten opschuiven naar een latere datum. We houden jullie hierover op de hoogte.

Een ander knelpunt waaraan doorgewerkt kan worden is het netjes opslaan van de vele doelen en doeltjes die we hebben.
De eerste voorbereidingen zijn getroffen om ook doelen te kunnen stallen aan de korte zijde van het hoofdveld nabij de entree.
De poort is inmiddels geplaatst en de komende week zal de verharding gerealiseerd worden.
Inmiddels zijn alle doelen geïnventariseerd en worden deze voorzien van stickers met een eenduidige code.
Met de realisatie van de nieuwe verharding zijn er straks drie locaties waar we onze doelen kunnen stallen.
Per doel zal aangegeven worden waar deze na de training neergezet moet worden.

Om toch te blijven leren en bewegen heeft onze partner VTON een Challenge ontwikkeld.
Door aan de Challenge mee te doen hoef je je niet te vervelen en blijf je lekker in beweging en verbeter je je skills.
Deel je skills via de social media van sv Enter.
Morgen volgt de verdere informatie vanuit de Technische Commissie.
Installeer de app en dan wijst het zich vanzelf. We wensen jullie nu al veel oefenplezier.

Ook de KNVB zit zeker niet stil deze dagen. Afgelopen vrijdag ontvingen we onderstaande informatie vanuit de KNVB.

Competitie veldvoetbal (amateurvoetbal) – Bron KNVB.
Hoewel er nog veel onduidelijk is staat het vast dat het uitspelen van alle competities een uitdaging gaat zijn.
We realiseren ons dat we de komende tijd ook veel inzet gaan vragen van clubs.
We doen dan ook een beroep op ieders flexibiliteit om met elkaar tot een zo goed mogelijk vervolg van de competities te komen.
Op dit moment geldt dat alles is uitgesteld t/m 6 april; voor daarna wordt gewerkt aan verschillende scenario’s.
Streven hierbij is om de competities in de A-categorie helemaal uit te laten spelen (i.v.m. de bijbehorende promoties en degradaties).
Voor de afloop van de competities in de B-categorie wachten we vooralsnog de verdere ontwikkelingen af.
Indien kort na 6 april (een deel van) de competities hervat kunnen worden, zal er in ieder geval in het Paasweekend geen dubbel programma ingepland worden.
Ons uitgangspunt is dat uiterlijk 30 juni de competitie eindigt. Dit i.v.m. de zomervakanties en de start en voorbereidingen op het seizoen 2020/’21.
Er is op dit moment geen datum bepaald waarop uiterlijk wordt besloten of de huidige competitie nog (geheel) kan worden afgerond.
De ontwikkelingen volgen elkaar dermate snel op dat we hierbij handelen naar de informatie die op dat moment voorhanden is.
Nu al is duidelijk dat – zodra de competities weer worden hervat – we niet ontkomen aan het plannen van midweekse wedstrijden.
Uiteraard proberen we, waar mogelijk, dit tot een minimum te beperken.

We wensen iedereen veel sterkte in de komende periode.
Het is onwerkelijk en ingrijpend wat ons overkomt en mogelijk nog te wachten staat.
Blijf gezond en heb oog voor elkaar.
We hopen jullie weer snel te zien op sportpark Krompatte.

Het bestuur van sv Enter.