Van het bestuur – Update (nr. 12) – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

Afgelopen woensdag heeft de overheid verdere versoepelingen bekend gemaakt. Versoepelingen die ook voor sv Enter veel meer ruimte bieden. Enerzijds op sportief gebied, er mag vanaf 1 juli door iedereen ‘normaal’ gevoetbald worden, het is niet langer nodig om de 1,5 m in acht te nemen. Het is ook weer mogelijk om oefenwedstrijden te spelen. Anderzijds mogen kantine en terras weer geopend worden. De vrijdagmiddag ploeg heeft het terras ‘Coronaproof’ opgesteld en ook de kantine is gereed voor de heropening.

Kennismaking met onze nieuwe hoofdtrainer Gerard Bos
Belangrijk om te weten voor iedereen, op donderdag 2 juli is kantine en terras voor het eerst weer open. Op die avond zal onze nieuwe hoofdtrainer Gerard Bos kennis maken met de voltallige selectie. Vanaf 20:30 uur is iedereen van harte welkom om ook kennis te maken met Gerard. Kom dus gerust even naar Krompatte, donderdag is immers de ‘clubavond’ en het wordt weer ouderwets gezellig na ruim drieënhalve maand.

Krompatte ook de komende weken geopend
De komende periode blijft ons sportpark open en kan er doorgetraind worden door de groepen en teams die dat graag willen. En zoals hiervoor aangegeven de 1,5 m afstand is niet meer aan de orde. Heerlijk toch om weer ‘gewoon’ een partijtje te spelen en te duelleren.

Als we terugkijken op de afgelopen twee maanden, vanaf 29 april mocht er voor het eerst weer getraind worden, dan mogen we tevreden zijn. Een compliment voor iedereen die getraind heeft en zich aangepast heeft aan de nieuwe regels, maar ook een compliment voor alle anderen (ouders bijvoorbeeld) die zich niet hebben laten zien op ons sportpark omdat dat immers niet toegestaan was. Vanaf 1 juli is iedereen weer van harte welkom!

Kleedkamers
Naar alle waarschijnlijkheid mogen de kleedkamers binnenkort (vanaf 1 juli) ook weer opengesteld worden. Hiervoor moet eerst een noodverordening aangepast worden en het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer dit geregeld is. Voor de volwassenen geldt hierbij wel dat de 1,5 m afstand regel in acht genomen moet worden. Meer nieuws hierover volgt zo spoedig mogelijk.

Technische Commissie – Seizoen 2020-2021
De Technische Commissie binnen sv Enter blijft het gehele seizoen door druk bezig. Zo hadden zij verwacht dat de teamindelingen voor de junioren, pupillen afgerond waren,  echter werden we blij verrast met een aanmelding van enkele meiden in O11. Op dit moment is de Technische Commissie druk doende om te kijken of er wellicht een tweetal MO11 teams gevormd kunnen worden.

Daarnaast kan de Technische Commissie mededelen dat Tim van Otten en Mees ten Broeke aangesteld zijn als trainers/coaches voor de JO15-1 het komende seizoen en dat Arno Ligtenberg, Richard Krake en Luuk Roetgering het team JO11-1 onder hun hoede zullen nemen.

Op dit moment is de functie trainer/coach voor JO19-1 nog vacant.

Voor onze hoofdmacht  (sv Enter 1 en sv Enter 2) zijn de afgelopen week de nieuwe trainingstenues besteld en zij zullen aankomende donderdag voor het eerst kennis maken met onze nieuwe hoofdtrainer, Gerard Bos (zie ook hiervoor). Vanaf dat moment zal de voorbereiding op het nieuwe seizoen starten en zullen zij te horen krijgen hoe dit eruit komt te zien. Wel kunnen we alvast mededelen dat sv Enter ook dit jaar meedoet met het toernooi bij UD Weerselo. Als titelverdediger mogen we natuurlijk niet ontbreken.

Jubileumshirts – sv Enter 100 jaar
De inventarisatie die voorafgaand aan de bestelling van de jubileumshirts – sv Enter 100 jaar – moest plaatsvinden is bijna compleet. De bestellingen worden volgende week volledig afgerond en de shirts zijn dan ruim voor aanvang van de competitie 2020-2021 binnen. We wensen nu alle teams veel sportieve successen toe in de prachtige nieuwe shirts. We verwachten dat met de nieuwe shirts het aanstaande eeuwfeest nog meer gaat leven. Het is belangrijk dat het onvergetelijk eeuwfeest wordt voor iedereen, maar ook van iedereen.

Langs deze weg alvast het verzoek om de oude sv Enter shirts in te leveren bij je leider. Alle shirts worden ingezameld en krijgen een ‘tweede leven’ elders. Dus lever je shirt in zodat we het goede doel zo veel mogelijk kunnen dienen.

Website en social media
Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

We hopen dat onze pupillen, junioren en senioren ook in de komende weken veel voetbalplezier beleven op De Krompatte. Vanaf woensdag 1 juli kunnen we ook onze andere, niet spelende leden en overige bezoekers elkaar weer ontmoeten op Krompatte.
Zorg goed voor elkaar, steun elkaar en blijf omkijken naar de mensen om je heen.

Het bestuur van sv Enter.