Van het bestuur – Update (nr. 13) – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

De vakanties zijn inmiddels begonnen. Toch is er ook nu nog wel het een en ander te vermelden.
Er mag door iedereen weer getraind worden zonder de beperking van de 1,5 meter. Er mogen ook weer (oefen)wedstrijden gespeeld worden.
En de kantine is vanaf donderdag 2 juli weer opengesteld. Het werd meteen een zeer goed bezochte en gezellige ‘clubavond’.

Voorbereidingsprogramma selectie
De selectie heeft kennis gemaakt met de nieuwe hoofdtrainer, Gerard Bos. Inmiddels heeft Gerard een viertal trainingen verzorgd en heeft de selectie nu drie weken vakantie. De eerste training na de vakantie volgt op zaterdag 8 augustus. sv Enter 1 speelt vervolgens op zondag 16 augustus een eerste oefenwedstrijd tegen Bon Boys in Haaksbergen. Voor het volledige voorbereidingsprogramma van de selectie verwijzen we naar de website.
Enkele weken geleden zijn de competitie indelingen voor de A-categorie teams bekend gemaakt. Ons eerste elftal speelt opnieuw in 4G.
De tegenstanders die we daar tegenkomen zijn Broekland, DAVO, Haarle, Heeten, Holten, Hoonhorst, Lettele, Nieuw Heeten, Raalte, SDOL, Sportlust Vroomshoop, Ulu Spor, sv Zwolle.
De KNVB heeft gisteren ook het speelschema voor de beker bekend gemaakt. Dat ziet er als volgt uit:
29/30 augustus – sv Enter – Go Ahead Deventer
5/6 september – sc Overwetering – sv Enter
12/13 september – sv Enter – Klarenbeek

Krompatte ook de komende weken geopend
De komende periode blijft ons sportpark open en kan er doorgetraind worden door de groepen en teams die dat graag willen.

Douches nog gesloten tot 17 augustus
Helaas kunnen we de komende weken nog geen gebruik maken van de kleedkamers en douches. Onze beheerder (SAWE) wil eerst zeker stellen dat er geen legionella aanwezig is. Conform de huidige planning kunnen we vanaf maandag 17 augustus de kleedkamers en douches weer in gebruik nemen. Voor de volwassenen geldt hierbij nog wel steeds dat de 1,5 m afstand regel in acht genomen moet worden.

Jubileumshirts – sv Enter 100 jaar
De jubileumshirts zijn inmiddels besteld en zullen voor aanvang van de competitie beschikbaar zijn voor alle teams.
We verwachten dat met de nieuwe shirts het aanstaande eeuwfeest nog meer gaat leven.
Langs deze weg alvast het verzoek om de oude sv Enter shirts in te leveren bij je leider. Alle shirts worden ingezameld en krijgen een ‘tweede leven’ elders. Dus lever je shirt in zodat we het goede doel zo veel mogelijk kunnen dienen.

Aftrap jubileum sv Enter 100 jaar in bestuursvergadering
In de bestuursvergadering van juli hebben we een eerste ‘aftrap’ van het 100 jarig jubileum gehad. De eerste ideeën zijn uitgewisseld en we gaan aan de slag met het vormen van een jubileumcommissie en diverse subcommissies. Het is belangrijk dat het onvergetelijk eeuwfeest wordt voor iedereen, maar ook van iedereen.

Algemene Ledenvergadering 2020
Vanwege het Coronavirus waren we genoodzaakt om de Algemene Ledenvergadering (ALV) uit te stellen. Inmiddels hebben we een nieuwe datum vastgesteld voor de ALV. De ALV zal op donderdag 29 oktober aanstaande plaatsvinden, aanvang 20:30 uur.
Tijdens deze ALV zullen we ook nadrukkelijk aandacht besteden aan het eeuwfeest (sv Enter – 100 jaar) dat er aan zit te komen.

Als we terugkijken op de afgelopen drie maanden, vanaf 29 april mocht er voor het eerst weer getraind worden, dan mogen we tevreden zijn. Een compliment voor iedereen die getraind heeft en zich aangepast heeft aan de (tijdelijke) nieuwe regels, maar ook een compliment voor alle anderen (ouders bijvoorbeeld) die zich niet hebben laten zien op ons sportpark omdat dat immers niet toegestaan was.

Website en social media
Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).
Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

We hopen dat onze pupillen, junioren en senioren ook in de komende (vakantie)weken veel voetbalplezier beleven op De Krompatte.
Vanaf juli kunnen we ook onze andere, niet spelende leden en overige bezoekers weer ontmoeten op Krompatte.

We wensen iedereen een hele fijne vakantie. Zorg goed voor elkaar, steun elkaar en blijf omkijken naar de mensen om je heen.

Het bestuur van sv Enter.