Van het bestuur – Update (nr. 17) – Corona

Beste leden, trainers, vrijwilligers, ouders / verzorgers en sponsoren van sv Enter,

Opnieuw zijn de corona maatregelen strenger geworden. Op dinsdag 13 oktober heeft de overheid een pakket aan maatregelen afgekondigd dat ook het amateurvoetbal flink raakt.

Alle competities zijn stilgelegd en voor volwassenen geldt dat er in groepjes van maximaal 4 spelers getraind mag worden mits de 1,5 meter in acht genomen wordt.

Voor alle duidelijkheid het sportpark blijft dus wel geopend. Alle jeugdteams kunnen blijven trainen zonder beperkingen. Ook mogen er onderlinge wedstrijden gespeeld worden. Dit kan door bijvoorbeeld mixteams te maken of door bijvoorbeeld te oefenen met de JO17-2 tegen de JO15-1.

We moedigen alle trainers en leiders van de jeugdteams aan om dit soort activiteiten te organiseren en we zullen dit ook bespreken binnen de Technische Commissie en bekijken hoe we dit vanuit de vereniging verder kunnen stimuleren en faciliteren. Juist in deze tijd is het belangrijk om te blijven sporten en in goede conditie te blijven.

Onderstaand zijn de belangrijkste zaken nog even op een rijtje gezet:

• er worden de komende 4 weken geen competitiewedstrijden gespeeld
  • jeugd tot en met 18 jaar hoeft tijdens het voetballen onderling geen 1,5 meter afstand te houden
  • alle trainingen van de jeugdteams kunnen op de gebruikelijke wijze doorgaan
  • er mogen geen oefenwedstrijden gespeeld worden tegen andere verenigingen, onderlinge oefenwedstrijden mogen wel
  • trainen voor volwassenen is alleen toegestaan met inachtneming van de 1,5 meter, maximaal 4 personen mogen samen trainen, er mogen meer groepjes naast elkaar trainen zolang er een duidelijke afbakening is van de verschillende groepjes en zij niet mengen
  • de kleedkamers en douches zijn dicht
  • er zijn geen toeschouwers welkom op het sportpark, dit geldt zowel voor de trainingen als ook voor de onderlinge oefenwedstrijden
  • de kantine is en blijft gesloten

Vanwege de eerdere aanscherping eind september was publiek al niet meer toegestaan. Met vereende krachten is een livestream opgezet voor ons eerste elftal. Bij de uitwedstrijd tegen vv Hoonhorst was het nog even behelpen, maar de thuiswedstrijd tegen FC Ulu Spor was van veel betere kwaliteit en daarnaast voorzien van commentaar. We ontvingen vele positieve reacties op dit initiatief.

De nieuwe maatregelen zijn er voor de gezondheid van alle leden, trainers, vrijwilligers en ouders/verzorgers en uiteindelijk voor de gehele (lokale) maatschappij. We vragen jullie je eraan te houden!

Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

Het bestuur van sv Enter.