Van het bestuur – Wekelijkse update – Coronacrisis

Beste leden van sv Enter,

Het is vandaag alweer 17 dagen geleden dat het voetbal volledig is stilgelegd.

Woensdagavond 11 maart werd ons nog een prachtige affiche voorgeschoteld.
Liverpool speelde op Anfield Road tegen Atletico Madrid, de inzet een plek in de kwartfinale van de Champions League.
Daarna hebben we niet meer kunnen genieten van het het spelletje dat ons allen zo lief is, laat staan dat we zelf actief konden zijn.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven, zo wordt ons vaak voorgehouden en zo is het.
Op dit moment is het beschermen van onze gezondheid en die van onze kwetsbare medeburgers de topprioriteit.

We staan langs de zijlijn en moeten afwachten hoe het een en ander zich gaat ontwikkelen in de komende dagen / weken.
De KNVB volgt hierbij de logischerwijs de adviezen van de overheden en het RIVM op.

Zoals bekend zijn alle sportactiviteiten binnen de club volledig stil komen te liggen.
Komende week, naar verwachting a.s. woensdag, zal de KNVB meer duidelijkheid verstrekken over de voortgang van de abrupt afgebroken competities.
Uiteraard wordt er volop gespeculeerd.
Van een definitieve streep erdoor, tot het uitspelen in alle mogelijke varianten, met of zonder publiek, wel of niet in juni of zelfs nog later: het blijft gissen.
Veel zal afhangen van de beslissingen die de overheid 31 maart aanstaande zal nemen.
Tot die tijd rest ons weinig anders dan afwachten.

Er zijn gelukkig zoals altijd ook lichtpuntjes in deze zorgelijke tijden.

Binnen onze vereniging beschikken we over de nodige leden met bijzondere kwaliteiten.
Mooi om te zien dat deze talenten ook in deze heftige Coronacrisis volop aangewend worden.
Zo krijgen we af en toe toch nog iets vermakelijks te zien of te horen.

Inmiddels hebben we 2 delen in de reeks van ‘Het verdriet van een amateurvoetballer’.
Prachtige, meeslepende en humoristische verhalen die ons in deze vervelende periode weer wat plezier en hoop brengen.

En wat te zeggen van het initiatief van onze ‘Katte van de Krompatte’ om onze kwetsbare ouderen in het Reggedal een hart onder de riem te steken.
Een prachtig concert vanaf een hoogwerker werd hun gistermiddag voorgeschoteld. Onze oudjes genoten er zienderogen van.
Zie hiervoor inmiddels ook een artikel op de website van RTV Oost.

Graag verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

We roepen de vele andere sv Enter ‘creatieve geesten’ op om met meer van dit soort opbeurende initiatieven te komen.
Dit hebben we hard nodig in deze moeilijke periode waarin ons openbare leven zo goed als stilgelegd is.

We sluiten af door alle leden en hun dierbaren opnieuw veel sterkte toe te wensen.
Blijf gezond en heb oog voor elkaar. We hopen jullie weer snel te zien op sportpark Krompatte.

Het bestuur van sv Enter.