Van het bestuur – Update (nr. 15) – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

Vanaf zaterdag 8 augustus worden de kleedkamers weer opengesteld. Gezien de corona-risico’s willen en moeten we dat op een zorgvuldige en verstandige manier doen. Om de besmettingsrisico’s zo klein mogelijk te houden neemt SV Enter verschillende maatregelen. De belangrijkste uitgangspunten voor de komende tijd noemen we in dit bericht.
Het bestuur wil verder benadrukken dat veel vrijwilligers bij SV Enter druk zijn met het in goede banen leiden van alle vereiste corona-maatregelen. Er komen helaas extra regels. Dat is lastig, maar we doen ons best. Dat is allemaal niks waard, zonder jullie hulp. We vragen jullie dringend om ook zelf te blijven nadenken en je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Bedankt!

Bij de herstart in mei zijn protocollen opgesteld. Deze protocollen blijven we zoveel mogelijk volgen. De belangrijkste regels voor de trainingen zijn/waren:

• Het sportpark is geopend voor spelers, trainers en de aangewezen corona-coördinatoren.
  • We verzoeken ouders, verzorgers en andere toeschouwers niet bij de training aanwezig te zijn.
  • Neem je eigen bidon mee en gebruik alleen die van jezelf.
  • Kom zo kort mogelijk van tevoren naar de accommodatie en blijf na de training niet hangen.
  • Kom zoveel mogelijk op de fiets.

Kleedkamergebruik

• Alle jeugdteams die niet zelfstandig kunnen douchen moeten THUIS omkleden en THUIS douchen, omdat er anders te veel verkeer van helpende ouders in de kleedkamers aanwezig zijn.
  • De overige jeugdteams kunnen gewoon omkleden/douchen (i.o.m. de begeleiding)
  • Alle seniorenteams kunnen wel omkleden/douchen, maar niet tegelijkertijd

Voor de leeftijdsgroep tot 18 jaar gelden in de kleedkamers onderling geen beperkende maatregelen. De juniorenteams kunnen dus ‘normaal’ een kleedkamer delen. Dringend verzoek is om niet langer dan nodig de kleedruimte te gebruiken. Kleedkamers dienen te allen tijde schoon achter gelaten te worden.
Voor volwassenen geldt dat zij buiten de sportactiviteiten altijd minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar moeten houden. Hierdoor is het nodig om een kleedkamer gefaseerd te gebruiken.

Rekening houdend met de beschikbare ruimte zijn steeds de volgende maximum aantallen personen in de kleedkamers toegestaan:

• Kleedkamer 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 8: 8 personen
  • Kleedkamer 7: 9 personen
  • Kleedkamer 9 en 10: 2 personen (scheidsrechters)
  • Dringend verzoek is om niet langer dan nodig kleedruimtes te gebruiken. Kleedkamers dienen te allen tijde schoon achter gelaten te worden.

De SAWE heeft het douchewater ook laten controleren op een legionellabesmetting en wij hebben (gelukkig) bericht ontvangen dat er geen besmetting is geconstateerd, zodat iedereen veilig kan douche.

Materiaalgebruik
De materiaalkasten met ballen, markeringshoedjes en hesjes zijn voor alle teams weer beschikbaar. We willen jullie wel adviseren om geen gezamenlijke bidons te gebruiken. Spelers dienen desgewenst voor een eigen drinkfles te zorgen.
Aan senioren- en juniorentrainers het dringende verzoek na iedere training de hesjes te wassen.

Vervoer van/naar uitwedstrijden
Vanaf 1 juli geldt er geen limiet meer op het aantal mensen dat samen in een auto mag zitten. Een mondkapje opzetten wordt geadviseerd indien passagiers uit verschillende huishoudens komen.

Kantine
Iedereen is weer welkom in onze kantine, maar wij hebben de stoelen en barkrukken 1,5 m uit elkaar gezet. Is er geen zitplaats meer vrij, dan kunt u uw drankje eventueel buiten nuttigen.
Betalen het liefst met de pinpas of contactloos via de telefoon. Contant betalen blijft wel mogelijk.

Publiek bij wedstrijden
Toeschouwers bij een wedstrijd zijn van harte welkom, maar moeten wel 1,5 m uit elkaar staan.
Op de tribune geldt: drie stoeltjes afstand tot iemand die niet tot je gezin behoort (in de lengte en in de breedte).

Website en social media
Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).
Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

Het bestuur van sv Enter.