Van het bestuur – Wekelijkse update (nr. 7) – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

De stabilisatie van de Coronacrisis zet zich gelukkig voort.
De overheid heeft ons afgelopen dinsdag laten weten dat de eerste stapjes in de versoepeling van de maatregelen gezet kunnen worden.
Zoals in de laatste nieuwsbrief aangegeven rolde er op woensdag 11 maart voor het laatst een bal op Sportpark De Krompatte.
Aanstaande woensdag 29 april zal er, na precies 7 weken, opnieuw gevoetbald kunnen worden op ons sportpark.
Dinsdag 28 april ontvangen we de instructies van de gemeente op welke wijze we de trainingen voor de jeugd weer kunnen hervatten.
Daar zijn we als bestuur van sv Enter blij mee.
Voetbal heeft een positieve invloed op de gezondheid van de jeugd en veel kinderen hebben de afgelopen weken te veel stil moeten zitten.

Daarnaast kunnen ze ook weer naar het spelplezier en de omgang met hun voetbalvriendjes en -vriendinnetjes uitkijken.
Belangrijk: het sportpark blijft buiten de georganiseerde trainingen gesloten voor iedereen.
Wat betekenen de nieuwe coronamaatregelen voor sv Enter?
Duidelijk is dat het vanaf komende woensdag 29 april weer is toegestaan om jeugd georganiseerd en beheersbaar te laten voetballen.
Zo mogen kinderen tot en met 12 jaar (basisschoolleeftijd, t/m onder 13 leeftijdscategorie) van de overheid weer komen trainen, waarbij ze niet perse de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden.
Dit betreft dus onze pupillen, oftewel minies, JO8, JO9, JO11/MO11 en JO13/MO13.
Voor jeugd van 13 tot en met 18 jaar (voortgezet onderwijs, onder 14 t/m onder 19 leeftijdscategorie) is dit ook toegestaan mits zij wél op 1,5 meter afstand van elkaar blijven.
Dit betreft dus onze junioren, oftewel JO15/MO15, JO17/MO17 en JO19/MO19.
Voor onze senioren is het dus nog niet mogelijk om de trainingen te hervatten.
Op dit moment is ook bekend dat de kantines en kleedkamers voorlopig dicht moeten blijven en de ouders niet langs de lijn mogen staan.

Trainen met in achtneming van de 1,5 m onderlinge afstand
Binnen sv Enter maken we gebruik van de VTON app, deze app is een belangrijk hulpmiddel voor onze trainers.
Nu we de trainingen weer kunnen hervatten is de VTON app een uitstekend middel om een en ander in goede banen te leiden.
Vanaf 29 april staan er veel nieuwe trainingsvormen in de VTON app die gericht zijn op trainingen waarbij de 1,5 m in acht genomen moet worden.
Daarnaast zal er assistentie in de praktijk (op het veld) zijn van Sven Koebrugge (hoofd Jeugdopleidingen) en Rene ten Broeke.

Opstelplekken voor de verplaatsbare doelen en doeltjes
In de afgelopen periode hebben we alle verplaatsbare doelen en doeltjes van een lettercode (A, B, C) voorzien.
Deze drie lettercodes corresponderen met de opstelplek waar de verplaatsbare doelen en doeltjes na de training weer neergezet moeten worden.
We hebben nu dus 3 opstelplekken op ons sportpark waar de doelen netjes neergezet kunnen worden:
– opstelplek A, hoofdveld (de komende week wordt de bestrating gerealiseerd)
– opstelplek B, achter de tribune (bestaande opstelplek)
– opstelplek C, nabij de tennis (bestaande verharding)
De afstand waarover de doelen verplaatst moeten worden is hierdoor nu beperkt.
We zullen alle trainers persoonlijk informeren over de nieuwe regels voor wat betreft het omgaan met verplaatsbare doelen en doeltjes.

Toernooien
Zoals eerder besproken hadden we nog 3 toernooien in de planning staan.
Het Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi (6 en 7 juni), het sv Enter Stichting Support U12 Tournament 2020 (reeds uitgesteld) en het traditionele Nachttoernooi (ook uitgesteld).
We hebben helaas moeten besluiten om het Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi 2020 definitief af te lassen.
De volgende editie van het Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi zal in juni 2021 plaatsvinden.

Seizoen 2020-2021
In de afgelopen week is de Technische Commissie volop bezig geweest met de voorbereidingen voor seizoen 2020-2021.
De Technische Commissie heeft ‘op afstand’ vergaderd en is met name bezig geweest met de teamindelingen voor seizoen 2020-2021 en het organiseren van het kader rondom de teams.
Binnenkort volgt er meer nieuws over deze onderwerpen.

Tegemoetkoming schade COVID-19
De overheid heeft een steunfonds in het leven geroepen in verband met de Coronacrisis. Ook verenigingen kunnen gebruik maken van dit steunfonds.
De door ons bij rvo.nl ingediende aanvraag is inmiddels beoordeeld en goedgekeurd. Dit betekent dat we een bedrag van 4.000 euro tegemoet kunnen zien.
Een zeer welkome financiële ondersteuning in tijden waar onze vaste kosten grotendeels blijven doorlopen en inkomsten sterk afgenomen zijn.

Website en social media
Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).
Mocht u een van de eerdere updates gemist hebben, ze zijn allemaal terug te lezen.

We hopen dat onze pupillen en junioren komende week weer veel spelplezier gaan beleven op De Krompatte.
Hopelijk kunnen we ook onze andere leden binnen afzienbare tijd weer ontmoeten op ons sportpark.
Zorg goed voor elkaar, steun elkaar en blijf omkijken naar de mensen om je heen.

Het bestuur van sv Enter.