Van het bestuur – Wekelijkse update – Paasweekend – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

Opnieuw een week verder in de Coronacrisis, de stabilisatie zet zich gelukkig voort. Het aantal patiënten op de IC daalt licht.
De huidige maatregelen gelden tot 28 april. Een week voor die datum, op 21 april, wil het kabinet besluiten over de flexibilisering.
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen geleidelijk te versoepelen.
De meeste urgentie krijgen hierbij het onderwijs en de kinderopvang.
Ook tijdens dit prachtige Paasweekend is het lastig om ons te houden aan de voorschriften. We willen er graag op uit trekken.
Gelukkig zien we dat we solidair zijn met elkaar en de voorschriften in acht nemen.

BVO toernooi
Dit Paasweekend zouden we bij sv Enter voor het eerst in de geschiedenis een zogenaamd BVO-toernooi organiseren.
Een toernooi voor jeugdteams (O12) van betaald voetbal organisaties.
In samenwerking met Prestige Football Events waren we vergevorderd om een prachtig toernooi neer te zetten op De Krompatte.
Wat te denken van clubs als FC Twente, PSV, AZ, FC Utrecht en buitenlandse deelnemers als Werder Bremen en FC Kopenhagen.
Zelfs een team uit Japan, Kawasaki, zou naar Enter afreizen. En uiteraard zouden we zelf ook deelnemen met sv Enter O13.
Dat het toernooi er gaat komen staat vast, we weten nu alleen niet wanneer. Mogelijk later dit jaar en anders in 2021.
We houden jullie op de hoogte.

sv Enter 100 jarig bestaan
Over ruim 2 jaar, 1 september 2022, bestaat sv Enter 100 jaar. Dit najaar gaan we beginnen met de voorbereidingen van dit eeuwfeest.
Allereerst zal er een jubileumcommissie samengesteld worden. Heb je hiervoor belangstelling, laat het ons weten via www.sventer.nl, of nog beter neem even contact op met een van de bestuursleden.
In 2012 vierden we ons 90 jarig bestaan. Een jaar vol festiviteiten die gelukkig ook op beeld zijn vastgelegd.
We nodigen jullie van harte uit om het beeldmateriaal dit Paasweekend nog eens terug te kijken.
Martijn Ekkerink en Stijn Roetgerink hebben het jubileumjaar in hele mooie beelden vastgelegd, zie hiervoor https://www.youtube.com/user/sventer1922
Neem tijdens deze Paasdagen even samen de tijd om 8 jaar terug te gaan in de tijd.
Een hoogtepunt was de wedstrijd tegen FC Twente, maar er staat veel meer beeldmateriaal dat de moeite waard is.

Kantinevoorraad
De meeste bederfelijke waren hebben we gratis aan de Stichting Bowie geschonken, zie ook een bericht op www.entersnieuws.nl
Wellicht hebben jullie op social media gezien dat onze leden de  nog resterende voorraad gehaktballen konden kopen.
De 20 dozen gehaktballen waren gisteren snel aan de man gebracht.
De voorraad bier is teruggenomen door onze partner/sponsor Drankenhandel Rosink, hartelijk dank hiervoor!

Hoe staan we ervoor?
Ook afgelopen week is er veel overleg geweest op bestuurlijk niveau. Daar waar mogelijk hebben we onze (vaste) kosten afgebouwd.
Het is ook goed om te zien dat andere partijen zoals de Gemeente (SAWE) en de KNVB meedenken om deze crisis te overwinnen.
Het kabinet heeft besloten om ook verenigingen aanspraak te laten maken op het Noodloket. Wij kunnen een eenmalige tegemoetkoming van 4000 euro ontvangen.
De voorbereidingen om de aanvraag in te dienen zijn inmiddels gestart.
Zoals vorige week ook aangegeven, contributie en sponsorinkomsten zijn van groot belang. Wij zullen de contributie dan ook blijven incasseren. Wij vragen hiervoor jullie begrip.
Mochten de omstandigheden zo zijn dat betaling van de contributie tot financiële problemen leidt, neem dan contact met ons op ([email protected]), we zullen dan samen naar een passende oplossing zoeken.
Onze sponsoren zijn in deze crisisperiode van groot belang. Wij hopen dan ook dat jullie deze moeilijke tijd goed doorkomen en dat we op jullie steun kunnen blijven rekenen.
Wij roepen onze leden op om op hun beurt de sponsoren zoveel mogelijk te blijven ondersteunen, koop juist nu bij onze sponsoren!

Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkeling van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

Zoals we vorige week al gezegd hebben, voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven. Dit neemt niet weg dat we het allemaal steeds meer gaan missen.
Maar op dit moment is het beschermen van onze gezondheid en die van onze kwetsbare medeburgers de topprioriteit.
Zorg goed voor elkaar, steun elkaar en blijf omkijken naar de mensen om je heen.
Wij hopen jullie allen snel weer in goede gezondheid te ontmoeten op De Krompatte.

Het bestuur van sv Enter.