Voorbeschouwing: De topper in de 4e klasse A, SV Enter – UD Weerselo

Zondag staat de topper van de 4e klasse A op het programma. Nummer twee Enter ontvangt koploper UD Weerselo op sportpark Krompatte. Het verschil op de ranglijst bedraagt slechts één punt. Dat betekent dat de thuisploeg met een overwinning de koppositie van UD over kan nemen. Een overwinning zondag is echter allesbehalve vanzelfsprekend. De laatste keer dat de rood-witten in competitieverband wonnen van de mannen uit Weerselo is alweer meer dan 2,5 jaar geleden.

UD Weerselo kent tot op heden een uitstekend seizoen. De ploeg van trainer Mark Dijkstra staat bovenaan en is al zeven wedstrijden ongeslagen in de competitie. In de tussentijd wonnen de geel-zwarten onder andere van Luctor (3-1), SDOL (0-1) en Vasse (1-0). In die laatste wedstrijd tegen Vasse afgelopen zondag stond het nog heel lang 0 – 0. Hier bracht middenvelder Bas Bekhuis met een knappe vrije trap verandering in. Hij schoot in de laatste minuten van de wedstrijd de 1 – 0 binnen via een knappe vrije trap.

Ook Enter heeft er een goede reeks aan resultaten op zitten en is, net zoals UD, al zeven wedstrijden ongeslagen. Na de winterstop werd er al drie keer gewonnen. SVVN werd in een oefenwedstrijd met 5-1 verslagen, waarna Borne (3-2) en Holten (1-2) in de competitie het onderspit moesten delven. Na een moeizame seizoenstart lijkt het er dus op dat trainer Jalving zijn elftal
aan het draaien heeft gekregen.

De laatste ontmoeting tussen Weerselo en Enter was op de eerste speeldag van de competitie. In een spannend duel waarin Enter het betere van het spel had, ging Weerselo er in de slotfase alsnog met de drie punten vandoor. Twee late treffers Jim Oude Lashof en Jelle Ensink bogen een 2-3 achterstand voor UD om in een 4-3 overwinning. Een zure nederlaag voor de Enternaren waarop hopelijk vandaag revanche kan worden genomen.

Wie staat er na zondag bovenaan in de 4e klasse A? Is het Enter dat na 2,5 jaar geen overwinning op UD er vandaag met de winst vandoor gaat. Of zijn het toch Dijkstra en zijn mannen die Enter al vaker pijn hebben gedaan. We gaan het zondag zien op sportpark Krompatte. Wij hopen u allen graag te zien op sportpark Krompatte!