Wekelijkse update – Coronacrisis

Beste leden, trainers, vrijwilligers, sponsoren, ouders en verzorgers van sv Enter,

We zijn weer een week verder in de Coronacrisis, gelukkig zijn er de eerste tekenen van stabilisatie, maar de huidige maatregelen blijven sowieso tot 28 april van kracht.
We zien dat de overgrote meerderheid er alles aan doet om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken.
Het is in een tijd als deze goed om te zien dat we ons houden aan de voorschriften die zijn gegeven, dat we solidair zijn met elkaar.
Zo beschermen we niet alleen onszelf, maar ook de (kwetsbare) andere. Veel dank hiervoor en ga zo door!

Einde seizoen amateurvoetbal
Na de verlening van de maatregelen kwam het onvermijdelijke besluit van de KNVB om het seizoen van het amateurvoetbal te stoppen.
Uiteraard heel erg jammer, omdat het voetbal ons zo veel moois brengt.
sv Enter 1 was bezig met een hele goede serie en keek vol verwachting uit naar het nog resterende programma.
De mannen van scheidend trainer Rob Roelofs kunnen na de zomer onder leiding van Gerard Bos opnieuw aantreden in de 4e klasse.

Hoe staan we ervoor?
Er is in de afgelopen weken veel overleg (op afstand) geweest op bestuurlijk niveau.
Jongstleden donderdag vergaderden we voor het eerst in de geschiedenis van sv Enter met het voltallige bestuur ‘op afstand’ middels MS Teams.
Wat zijn de consequenties voor sv Enter en wat kunnen we doen om deze crisis zo goed mogelijk door te komen?
U begrijpt dat onze financiële huishouding hierbij ook steeds een belangrijk thema vormt.
Als we kijken naar sv Enter kunnen we zeggen dat we een financieel gezonde vereniging zijn, we kunnen tegen een stootje.
Dat is maar goed ook, want deze crisis zal een grote weerslag hebben op het resultaat van onze vereniging.
We verwachten gedurende zeker 4 maanden niet of nauwelijks inkomsten vanuit onze kantine te hebben, normaliter een van de belangrijkste geldstromen.
Daarom zijn contributie en sponsorinkomsten van groot belang. Wij zullen de contributie dan ook blijven incasseren. Wij vragen hiervoor jullie begrip.
Mochten de omstandigheden zo zijn dat betaling van de contributie tot financiële problemen leidt, neem dan contact met ons op ([email protected]), we zullen dan samen naar een passende oplossing zoeken.
Onze sponsoren zijn in deze crisisperiode van groot belang. Wij hopen dan ook dat jullie deze moeilijke tijd goed doorkomen en dat we op jullie steun kunnen blijven rekenen.
Wij roepen onze leden op om op hun beurt de sponsoren zoveel mogelijk te blijven ondersteunen, koop juist nu bij onze sponsoren!

Oproep aan onze trainer(ster)s
Tijdens deze wereldwijde gezondheidscrisis is het belangrijker dan ooit om samen sterk en gezond te blijven.
Om de aankomende periode te blijven ontwikkelen en bewegen heeft onze partner VTON een Thuis Training Programma ontwikkeld, “VTON Home project”.
Niets doen is geen optie, vasthouden aan beleid, visie en op afstand doorontwikkelen!
Samen kunnen we bewijzen dat deze omstandigheden ons niet tegenhouden om onze passie voor voetbal en gezondheid uit te oefenen!
Wij vragen je de spelers te stimuleren om de VTON play app te downloaden, zodat iedere speler het VTON Home Project vanaf maandag 6 april kan gaan volgen.
Klik op dit bericht voor meer informatie! vton.nl/vtonplay-welkom-trainer

De blik vooruit
Samen staan we voor de taak om deze tijd goed door te komen. De voorbereidingen op het nieuwe seizoen zijn alweer begonnen.
Denk hierbij aan de teamindelingen en het organiseren van het kader voor het seizoen 2020-2021.
Zoals wellicht bekend hebben we in het weekend van 6/7 juni het Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi staan, na 28 april nemen we hierover een definitief besluit.
Voor het Nachttoernooi (12 juni) is inmiddels besloten dit af te gelasten, mogelijk kan dit toernooi op een later tijdstip alsnog plaatsvinden.
Ook bekijken we of het toch nog mogelijk is om dit seizoen voor onze leden voetballend af te sluiten.
Daarvoor doen wij onze uiterste best, maar u begrijpt dat we afhankelijk zijn van de adviezen van de overheden en RIVM.
Mochten we, op verantwoorde wijze, weer kunnen trainen of een oefenpotje kunnen spelen dan zullen we dit zeker niet nalaten.

Om op hoogte te blijven van de laatste ontwikkeling van sv Enter verwijzen we naar naar onze website (www.sventer.nl) en social media Facebook (Sv Enter), Twitter (svEnter) en Instagram (sv_enter).

Zoals we vorige week al gezegd hebben, voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven. Dit neemt niet weg dat we het allemaal steeds meer gaan missen.
Maar op dit moment is het beschermen van onze gezondheid en die van onze kwetsbare medeburgers de topprioriteit.
Zorg goed voor elkaar, steun elkaar en blijf omkijken naar de mensen om je heen.
Wij hopen jullie allen snel weer in goede gezondheid te ontmoeten op De Krompatte.

Het bestuur van sv Enter.