Verslagen

Zwak Enter verslikt zich in hekkensluiter Lettele

Tijdens de thuiswedstrijd tegen Lettele die in Lettele werd gespeeld liet Enter zich verrassen door de veerkracht van de gastheren. Enter had de wedstrijd in de eerste helft al had kunnen beslissen, maar liet dat na en zo kon Lettele kort voor rust de aansluitingstreffer maken. In de tweede helft was Enter geen schim van de ploeg die in de afgelopen weken ruim won van Vasse, Reunie en Saasveldia. In de slotfase van de wedstrijd gaf het een 2-1 voorsprong uit handen en verloor het uiteindelijk met 2-3. De feestvreugde bij Lettele is even groot als de teleurstelling bij Enter, dat door deze blamage de kansen op promotie naar de 3e klasse ziet afnemen.

Op sportpark de Spil in Lettele schoot Enter uit de startblokken. Binnen drie minuten lag de 1-0 al in het net. Met een slim balletje weet Tim van Otten Bent Wolters te bereiken die goed vrij komt achter de laatste linie. Wolters legt breed op de inlopende Thomas Roetgering die alleen nog zijn voet tegen de bal hoeft te zetten. De grensrechter van Lettele probeert de goal nog te voorkomen, maar arbiter Jeroen Sins gaat er niet in mee. Na de 1-0 blijft Enter kansen creëren, maar weet het de voorsprong niet uit te breiden. Lettele komt vooralsnog niet in het spelbeeld voor.

Uiteindelijk is het Tim van Otten die in de 28e minuut doormiddel van een frommelgoal de 2-0 maakt. Geen vuiltje aan de lucht lijkt het, want ook na de 2-0 blijft het Enter dat het initiatief houdt en kansen zijn er voor Jorn Hodes en Bent Wolters. Toch is het Lettele dat bij hun eerste kans aan het einde van de eerste helft de aansluitingstreffer weet te maken. Na wat klungelig uitverdedigen van Enter kan Lettele in de omschakeling de 2-1 maken. Het is Levi Westerbeek die de bal uiteindelijk via de binnenkant van de paal binnenschiet. Zo gaat Enter toch met een minder lekker gevoel de kleedkamer in.

Na rust daalt de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. Waar Enter in de eerste helft nog bij machte was de vrije man te vinden lukt de rood-witten dat in de tweede helft amper meer. Te vaak is er slordig balverlies of wordt een verkeerde keuze gemaakt. Kansen zijn er amper en zo voelt Lettele tegen het einde van de wedstrijd dat er misschien nog wat te halen is. Speldenprikjes worden uitgedeeld, maar echt gevaarlijk is het vooralsnog niet. In de 79e minuut krijgt Enter nog een 100% kans op de 3-1. Remon Oremus wordt weggestuurd door Thomas Roetgering en Oremus geeft de bal goed voor op Jorn Hodes die de bal vanaf 5 meter kan binnen tikken. Helaas voor Enter belandt zijn inzet aan de verkeerde kant van de paal.

Vanaf dat moment gaat het heel snel. In de tegenaanval krijgt Lettele een vrije trap mee die wordt voorgeslingerd en op het hoofd van aanvoerder Bas Huijsmans belandt. Huijsmans kopt de bal knap tegendraads tegen de touwen en zo staat het plots 2-2. Vanaf dat moment is het alle hens aan dek. Enter pompt alle ballen naar voren en wordt ook nog twee keer gevaarlijk, maar Lettele komt met de schrik vrij. Wanneer in de laatste minuut van de wedstrijd een te korte terugspeelbal kan worden opgepikt door een Lettele aanvaller wordt het ook nog 2-3. De Lettele aanvaller kan niet meer worden bijgehouden en schuift de bal onder keeper Mike Brinks door. De supporters langs de lijn weten niet wat hun overkomt, na maandenlang zonder overwinning gaat hun ploeg er dan toch met de volle buit vandoor.

Na het laatste fluitsignaal is er een groots onthaal voor de blauw-witten en druipen de rood-witten af. Vooral in de tweede helft gaven de Enternaren niet thuis. Met deze nederlaag is het gat met koploper UD Weerselo vergroot naar zeven punten. Met nog vijf wedstrijden te gaan lijkt Enter daarmee het kampioenschap te kunnen vergeten. In de derde periode staat Enter momenteel op een vierde plaats met één punt achterstand op koplopers UD Weerselo, Luctor en ABS (allen 10 punten). Volgende week reist Enter af naar Bathmen om het op te nemen tegen het in goede vorm verkerende ABS.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Arno Slagers, Job Kuipers, Bas van Otten, Mees ten Broeke, Jorn Hodes, Bent Wolters (’62 Nick Derksen), Remon Oremus, Thomas Roetgering, Tim van Otten (’70 Daan Roetgering)